مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

 به گزارش اقتصاد نیوز، سی‌ان‌ان با استناد به گزارش محققان شرکت مک‌کینزی،هفت شهری را تا سال 2025 بیشترین رشد را کرده و در میان 10 شهر ثروتمندجهان قرارخواهند گرفت، معرفی کرده است.


1️⃣ دوحه
پیش‌بینی می‌شود دوحه قطر یکی از بیشترین سرانه‌های GDP‌ را در دنیا داشته باشد. این کشور که در میان ثروتمندترین کشورهای دنیا قرار دارد،‌ سرمایه‌گذاری عظیمی را برای جام‌جهانی فوتبال2022درنظر گرفته که موجب تقویت بیشتردوحه خواهد شد.

 

2️⃣ ارگن
ارگن دومین شهرپرجمعیت نروژاست. این کشور در حال حاضر طلایه‌دار اقتصادنروژاست،امامحققان مک‌کینزی پیش‌بینی کردند که این شهر در آینده به عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای دنیا معرفی خواهد شد. ارگن به عنوان قطب صنعت انرژی،‌کشتیرانی و تحقیقات دریایی نروژ محسوب می‌شود.

 

3️⃣ تراندهایم
شهر دیگری از نروژ که در این لیست قرار دارد، تراندهایم، مهد تکنولوژی تلفن همراه است. در دهه 1980، استاندارد GSM در این شهر متولد شد. از آن زمان به بعد تکنولوژی محلی رونق گرفت و در حال حاضر بیش از 550 استارت‌آپ و بیش از 10 هزار کارمند در بخش‌های مختلف تکنولوژی در این شهر مشغول به کار هستند.

 

4️⃣ هوا سئونگ
هواسئونگ، شهری است که در خارج از کره‌جنوبی کمتر شناخته شده است. این شهر در جنوب سئول قرار دارد و مرکز تحقیقات و تجهیزات شرکت‌های هیوندایی، سامسونگ، کیا و ال‌جی است. این شهر به شدت روی مسائل اقامتی جدید و تبدیل شدن به یک شهرسوپرمدرن درمنطقه دانگتان سرمایه‌گذاری کرده است.

 

5️⃣ آسان
همانند همسایه خود، هواسئونگ، آسان نیز مرکز شرکت‌های صنعتی بسیار بزرگ مختلفی است. این شهر همچنین از نزدیکی به بندرپیونگ‌تائک سود می‌برد، بندری که نزدیکترین بندر به شرق چین بوده و قطب کشتیرانی جهانی محسوب می‌شود.

 

6️⃣ راین-روهر
راین‌-روهر هم یکی از موفق‌ترین مناطق شهری در آلمان است که از این لحاظ تنها پشت‌سر از پاریس و لندن قرار دارد. بسیاری از موتورخانه‌های مالی و صنعتی آلمان در این منطقه واقع شده است.

 

7️⃣ ماکائو
ماکائو مثالی است که اوضاع چگونه می‌تواند به سرعت تغییر کند.این شهر درحالی درفهرست 10شهرثروتمنددنیا در سال 2025 قرار خواهد گرفت که سال گذشته بحرانی شدید را به پایان رسانده است. اقتصاد این شهر بعد از مبارزه بافسادکازینو‌های ماکائو،نیروی محرکه اصلی اقتصاد این شهر،سقوط 17 درصدی را تجربه کرد. پیش‌بینی می‌شود سال آینده رشد بار دیگر به این شهر بازگردد، اما تحلیلگران معتقدند که ماکائو به منظور بهبود شتاب حرکت خود باید منابع درآمد دیگری پیدا کند.

 

🆔 @Drsadi ✨ #کارآفرینی 🍃