مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

20 نکته برای ساخت و ارایه یک پرزشیتن خوب

جمعه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱ ق.ظ

ارایه مطلب علمی و یا کاری (پرزنتیشن ها) یک فرصت طلایی برای جلب نظر مخاطبان و تصمیم گیران، روی موضوع مورد درخواست شما است. ارائه پرزنتیشن های در یعض از مواردی خسته‌کننده و یا آزاردهنده هستند. در این مطلب، ۲۰ قانون ساده را بیان می‌کنیم که ارائه‌های شما را حرفه ای و متقاعدکننده‌تر خواهد نمود.


قالب‌بندی:

  1. ارائه‌ها را بر اساس شناخت کامل در مورد مخاطبان آماده کنید.
  2. یک بک‌گراند ساده انتخاب کنید.
  3. فونت سسخنرانیاده‌ای انتخاب کنید که به‌راحتی قابل‌خواندن باشد.
  4. اسلاید اولتان را بر اساس مخاطبان و برنامه‌ای که در آن هستید، درست کنید.
  5. از فونت‌های رنگی و درشت، فقط برای متفاوت کردن مطالب مهم استفاده کنید.
  6. از گرافیک ساده‌ای استفاده کنید که موارد مهم را متفاوت کند.
  7. نوشته‌هایتان را در هر اسلاید طوری محدود کنید که در ۳۰ ثانیه یا کمتر بتوان آن‌ها را خواند.
  8. مطمئن شوید که می‌توان از انتهای سالن همه نوشته‌های اسلایدها را خواند.
  9. از حروف کج (ایتالیک) و زیرخط دار استفاده نکنید.

 

محتوا:

  1. با یک عبارت تصویری آغازین، جلب‌توجه کنید.
  2. به‌جای سخنرانی، از کلمات برای متقاعد کردن مخاطبانتان استفاده کنید.
  3. تمامی اظهاراتتان را با شواهد کاربردی و سخت حمایت و اثبات کنید.
  4. همه اصطلاحات تخصصی و فنی را از اسلایدهایتان حذف کنید.
  5. فقط از داستان‌ها و مثال‌های واقعی و شفاف استفاده کنید.

 

خودتان:

  1. انقدر تمرین کنید که با ارائه دادن حس راحتی داشته باشید.
  2. پیامتان را با شور و اشتیاق ارائه دهید.
  3. اعتمادبه‌نفس داشته باشید و مطمئن باشید که ارائه‌تان موفقیت‌آمیز خواهد بود.
  4. خودتان را برای پاسخ به سؤالات مشابه و قابل پیش‌بینی آماده کنید.
  5. از زمان به‌صورت مؤثر و مناسب استفاده کنید.
  6. همیشه با ترغیب مخاطب به انجام یک کار مشخص، کار را تمام کنید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۶