20 نکته برای ساخت و ارایه یک پرزشیتن خوب
جمعه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱ ق.ظ
ارایه مطلب علمی و یا کاری (پرزنتیشن ها) یک فرصت طلایی برای جلب نظر مخاطبان و تصمیم گیران، روی موضوع مورد درخواست شما است. ارائه پرزنتیشن های در یعض از مواردی خستهکننده و یا آزاردهنده هستند. در این مطلب، ۲۰ قانون ساده را بیان میکنیم که ارائههای شما را حرفه ای و متقاعدکنندهتر خواهد نمود.
قالببندی:
- ارائهها را بر اساس شناخت کامل در مورد مخاطبان آماده کنید.
- یک بکگراند ساده انتخاب کنید.
- فونت سادهای انتخاب کنید که بهراحتی قابلخواندن باشد.
- اسلاید اولتان را بر اساس مخاطبان و برنامهای که در آن هستید، درست کنید.
- از فونتهای رنگی و درشت، فقط برای متفاوت کردن مطالب مهم استفاده کنید.
- از گرافیک سادهای استفاده کنید که موارد مهم را متفاوت کند.
- نوشتههایتان را در هر اسلاید طوری محدود کنید که در ۳۰ ثانیه یا کمتر بتوان آنها را خواند.
- مطمئن شوید که میتوان از انتهای سالن همه نوشتههای اسلایدها را خواند.
- از حروف کج (ایتالیک) و زیرخط دار استفاده نکنید.
محتوا:
- با یک عبارت تصویری آغازین، جلبتوجه کنید.
- بهجای سخنرانی، از کلمات برای متقاعد کردن مخاطبانتان استفاده کنید.
- تمامی اظهاراتتان را با شواهد کاربردی و سخت حمایت و اثبات کنید.
- همه اصطلاحات تخصصی و فنی را از اسلایدهایتان حذف کنید.
- فقط از داستانها و مثالهای واقعی و شفاف استفاده کنید.
خودتان:
- انقدر تمرین کنید که با ارائه دادن حس راحتی داشته باشید.
- پیامتان را با شور و اشتیاق ارائه دهید.
- اعتمادبهنفس داشته باشید و مطمئن باشید که ارائهتان موفقیتآمیز خواهد بود.
- خودتان را برای پاسخ به سؤالات مشابه و قابل پیشبینی آماده کنید.
- از زمان بهصورت مؤثر و مناسب استفاده کنید.
- همیشه با ترغیب مخاطب به انجام یک کار مشخص، کار را تمام کنید.
۹۳/۰۲/۲۶