مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

افراد ثروتمند، متفاوت از ما فکر و عمل می‌کنندآنها با همین "روحیه‌ی ثروتمندی" متولد نشده‌اند،‌ بلکه ابتدا روش این کار را یاد گرفته و سپس تصمیم می‌گیرند اینگونه فکر کرده و عمل نمایند. ایکر که یک میلیونر خودساخته است در کتاب پرفروش خود با عنوان "اسرار ذهن میلیونر"، خواسته‌ها و نحوه اندیشیدن و تفکر خاص روزانه‌ی ثروتمندترین افراد را شناسایی کرده است، خواسته‌هایی که بسیاری از ما قادر نیستیم آنها را انجام دهیم.

  1. افراد ثروتمند می‌خواهند موفقیت خود را کنترل کنند.

افراد ثروتمند بر این باور هستند که خودشان زندگیشان را ایجاد کرده‌اند، در حالی که افراد عادی فکر می‌کنند زندگی‌شان به طور شانسی پیش می‌رود. شما باید زندگی مالی خود را کنترل کنیدباید باور داشته باشید که کسی هستید که موفقیت خودتان را خلق می‌کنید، حد وسط زندگی‌تان را تعیین می‌کنید، و به خاطر پول و موفقیت تلاش و مبارزه می‌نمایید. شما آگاهانه یا ناآگاهانه، هنوز هم خودتان هستید.

  1. افراد ثروتمند می‌خواهند بزرگ فکر کنند.

فکر بزرگ و اقدامات بزرگ، باعث می‌شوند هم به پول و هم به هدف خود برسید. بسیاری از افراد بازی‌های کوچک را انتخاب می‌کنند. چرا؟ اولین دلیلش این است که می‌ترسندآنها از شکست می‌ترسند و حتی از موفقیت هم وحشت بیشتری دارند. دومین دلیل این است که احساس کوچکی و بی‌ارزشی می‌کنند. آنها به نظر خودشان به اندازه‌ی کافی خوب یا مهم نیستند تا بتوانند یک تفاوت واقعی در زندگی مردم ایجاد نمایند.

  1. افراد ثروتمند می‌خواهند برای رسیدن به ثروت، تعهد داشته باشند.

این افراد به جای اینکه بخواهند ثروتمند باشند، به طور آگاهانه متعهد می‌شوند ثروتمند شوند و تمام تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیرند. ثروتمند شدن، به تمرکز، شجاعت، دانش، تخصص، تلاش 100 درصدی، نگرش تسلیم‌ناپذیری، و البته یک طرز فکر غنی نیاز دارداگر شما تعهد کامل و واقعی برای ایجاد ثروت نداشته باشید احتمالا به آن نخواهید رسید.

افراد ثروتمند می‌توانند تعهد کامل داشته باشند زیرا دارای اهداف دقیق و یک چشم‌انداز روشن هستندمهم‌ترین دلیل اینکه که بسیاری از افراد به آنچه می‌خواهند نمی‌رسند، این است که نمی‌دانند چه می‌خواهند. افراد ثروتمند به طور کاملا واضح می‌دانند که به دنبال ثروت هستند و در راه رسیدن به این هدف خود، تزلزل ناپذیر هستند... آنها تا زمانی که از نظر قانونی، معنوی، و اخلاقی مشکلی پیش نیاید، هر آنچه که برای رسیدن به ثروت لازم باشد انجام خواهند داد.

  1. افراد ثروتمند می‌خواهند بر فرصت‌ها تمرکز کنند.

افراد ثروتمند به جای اینکه مثل خیلی از مردم بر موانع تمرکز کنند، تمرکز خود را بر سرمایه‌گذاری روی فرصت‌ها معطوف می‌دارند. افراد ثروتمند، رشد بالقوه را مشاهده می‌کنند و افراد فقیر ضرر بالقوه را. افراد ثروتمند بر پاداش‌ها تمرکز می‌کنند و افراد فقیر بر ریسک‌ها.

  1. افراد ثروتمند می‌خواهند به قصد برد بازی کنند.

در حالی که افراد ثروتمند به قصد برد بازی می‌کنند، افراد عادی بازی می‌کنند تا چیزی را از دست ندهند. هدف افراد واقعا ثروتمند این است که ثروت انبوه و فراوانی داشته باشند و به دنبال پول زیاد هستند، نه مقداری پول.

اگر هدف شما این است که راحت باشید و فقط به اندازه‌ی گذران زندگی پول داشته باشید، احتمالا نخواهید توانست ناگهان ثروتمند شویدوقتی هدف شما این است که به اندازه‌ی پرداخت صورت‌حساب‌هایتان پول داشته باشید، دقیقا همان‌ مقدار به دست خواهید آورد نه بیشتر.

  1. افراد ثروتمند می‌خواهند وقت خود را با سایر افراد ثروتمند بگذرانند.

یک فرد ثروتمند، با کسانی رفت و آمد دارد که به اندازه‌ی او یا بیشتر از او ثروت دارند. افراد موفق، به سایر افراد موفق به چشم یک ابزار نگاه می‌کنند تا به خودشان انگیزه بدهند، به آنها به چشم یک مدل نگاه می‌کنند تا از آنها یاد بگیرند، و به خودشان می‌گویند اگر آنها توانستند پس من هم می‌توانم.

آنها به جای حسادت نسبت به سایر افراد موفق، از آنها تشکر می‌کنند، زیرا آن افراد الگویی هستند که نحوه‌ی رسیدن به چنین موفقیتی را می‌توان از آنها آموخت. سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای خلق ثروت این است که دقیقا یاد بگیریم مردم چگونه ثروتمند می‌شوند، و بزرگان دنیای پول چه کسانی هستند.

7.      افراد ثروتمند می‌خواهند مشکلاتشان، آنها را از مسیر منحرف نکند.

راز موفقیت این نیست که از مشکلات دوری کنید یا از شر آنها خلاص شوید یا آنها را کوچک بشمارید. راز موفقیت در این است که خودتان را آنقدر رشد دهید تا هر مشکلی در برابر شما کوچک جلوه کند. جاده‌ی ثروت مملو از تله‌ها و مشکلات است و دقیقا به همین خاطر است که خیلی از افراد نمی‌توانند این جاده را طی کنند. بسیاری از افراد نمی‌خواهند به زحمت بیفتند و مسئولیتی داشته باشند و به طور خلاصه، نمی‌خواهند مشکل داشته باشند. افراد فوق‌العاده موفق، به جای تمرکز بر مشکلات یا حتی توجه به آن، بر اهداف خود متمرکز می‌شوند.

8.      افراد ثروتمند می‌خواهند بر ارزش خالص ثروت خود تمرکز کنند.

معیار واقعی ثروت، ارزش خالص است نه سرمایه‌ی در گردش. ارزش خالص، ارزش مالی همه‌ی چیزهایی است که مال خود شماست، و معیار نهایی ثروت است; چون در صورت لزوم می‌توانید در نهایت آنچه را که مال خودتان است به پول نقد تبدیل کنید.

9.      افراد ثروتمند می‌خواهند بر اساس نتایجی که کسب می‌کنند حقوق بگیرند.

شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی حقوق ماهانه دریافت کنید، ولی مشکل وقتی به وجود می‌آید که شما لیاقت و شایستگی این حقوق را نداشته باشید.

ثروتمندترین افراد هرگز سقفی برای درآمد خود قائل نیستند و نمی‌خواهند به خاطر زمانی که صرف می‌کنند حقوق بگیرند، در عوض ترجیح می‌دهند بر اساس نتایجی که کسب می‌کنند و بر اساس خروجی کار خود، حقوق دریافت نمایند. افراد ثروتمند معمولا به شکلی مالک کسب و کار خود هستند و از سود خود درآمد کسب می‌نمایند. این افراد در قبال دریافت حق کمیسیون یا درصدی از درآمد کار می‌کنند و به جای دریافت حقوق‌های بالاتر، اختیار خرید سهام و تسهیم سود را انتخاب می‌نمایند.

10.  افراد ثروتمند می‌خواهند پول خود را مدیریت کنند

افراد ثروتمند باهوش‌تر از افراد فقیر نیستند، بلکه فقط عادت‌های پولی متفاوت و بهتری دارند. بزرگ‌ترین تفاوت بین موفقیت مالی و شکست مالی این است که چقدر خوب بتوانید پول خود را مدیریت کنید. خیلی ساده است، برای مسلط شدن بر پول، باید آن را مدیریت نمایید.

افراد عادی نمی‌خواهند پول خود را مدیریت کنند، چون معتقدند پول کافی ندارند که بخواهند آن را مدیریت نمایند. تا زمانی که نتوانید نشان دهید که می‌توانید دارایی‌های خود را اداره کنید، چیز بیشتری به دست نخواهید آورد. عادت مدیریت پول، خیلی مهم‌تر از مقدار پول است.

11.  افراد ثروتمند می‌خواهند دائما یاد بگیرند و رشد کنند.

ثروتمندترین افراد، راه و رسم موفق شدن را از افراد ثروتمندتر و موفق‌تر از خودشان می‌آموزند و حتی بعد از رسیدن به موفقیت‌های باورنکردنی، باز هم به یادگیری خود ادامه می‌دهند.

هر فرد ماهری حداقل یک بار با شکست و فاجعه مواجه شده است. هیچ کس یک نابغه‌ی مالی به دنیا نمی‌آید، بلکه نحوه‌ی رسیدن به موفقیت را به مرور زمان می‌آموزد... موفقیت، یک مهارت اکتسابی است نه ذاتی.

 

برگرفته از سایت   businessinsider.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۹

نظرات  (۱)

۰۴ آبان ۹۵ ، ۱۵:۵۴ کسب و کار خانگی
با سلام 
موفقیت به تفکر و ایمان آدم بستگی داره واقعا ...
 این مطالب خیلی کمک کننده و مفید خواهند بود ...