مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

10 هتل برتر 2014 جهان، از نظر گردشگران

پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۵۱ ق.ظ

مجله سفر و سرگرمی (Travel+ leisure) که در زمینه گردشگری و خدمات سفر فعال است، هرساله براساس نظرسنجی مردمی فهرستی از بهترین هتل‌های جهان را منتشر می‌کند.

سایت این مجله در نوزدهمین نظرسنجی سالانه خود از کاربران خواست به بهترین هتل‌ها، مقاصد گردشگری و شرکت‌های مسافرتی رای دهند. طبق نظرسنجی2014، ده هتل برتر اعلام شده‌اند که در این میان سهم کشورهای ایالات متحده آمریکا و هند نسبت به سایرین بیشتر بوده 
است. 


نکته قابل توجه در این رده‌بندی آن است که اکثر هتل‌های برتر، ماهیتی سنتی داشته و اغلب در محیط‌های طبیعی (نه شهری) قرار گرفته‌اند. در ادامه به 10 هتل برتر و ویژگی‌های آنها اشاره خواهد شد:


1-  تریپل کریک رانچ (Triple Creek Ranch, Darby, Montana): هتلی خدمات‌محور که فقط مخصوص بزرگسالان است و در کوه‌های بیترروت مونتانا (یکی از ایالات غربی آمریکا) واقع شده است. فضای 600 هکتاری این هتل دارای 23 کلبه چوبی مجلل است که هرکدام مجهز به وسایل گرمایشی مانند شومینه‌های چوب‌سوز، وان آب گرم و لباس‌های پشمی محلی هستند. این هتل برنامه‌های گشت متناسب با علاقه میهمانان خود ترتیب می‌دهد که شامل صرف شام مخصوص سرآشپز و تورهای هلی‌کوپترسواری است. این هتل که در رتبه‌بندی سال گذشته در رده سیزدهم قرار داشت، توانست با صعودی 12پله‌ای در سال جاری، به رتبه اول صعود کند. 

 

2- نایارا اسپرینگز (Nayara Springs): این هتل در کاستاریکا واقع شده است. هر 16 ویلای آن دارای استخر اختصاصی است و از آب چشمه‌های معدنی آتشفشان آرنال که در آن حوالی قرار دارد، پر می‌شود. آینه‌های ونیزی، فرش‌های دستباف و ننوها به احساس سرخوشی حضور در این گوشه جنگلی دورافتاده می‌افزاید و با چشمه‌های آب معدنی و یوگای روزانه تکمیل می‌شود. همچنین میهمانان این هتل توسط یک راهنمای محلی با همسایگانشان یعنی میمون‌ها و پروانه‌های آبی رنگ آشنا می‌شوند. این تنها یکی از خدماتی است که این هتل ارائه می‌کند. مساله جالب اینکه این هتل در رتبه‌بندی هتل‌های برتر سال گذشته حضور نداشته است و امسال توانسته است با جلب کردن توجه مسافران، جهشی چشمگیر داشته باشد.

 


3- هتل چهار فصل قصر گرشام (Four Seasons Hotel, Gresham Palace): این هتل برجسته که شاهکار هنر نو محسوب می‌شود در پایین پل زنجیر در بوداپست قرار دارد و دارای 179 اتاق است. ااین هتل در نظرسنجی هجدهم سایت سفر و سرگرمی در سال گذشته، رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده بود.

 

 

4- هتل لاج اقیانوس جنوبی (Southern Ocean Lodge): این هتل در جزیره کانگورو استرالیا واقع شده و از طراحی معاصر برخوردار است و جزو هتل‌های سبز محسوب می‌شود. 21 سوئیت دلباز این هتل دارای کفپوشی از سنگ‌آهک است که توسط هنرمندان محلی ساخته شده است و هرکدام از این سوئیت‌ها یک تراس دارد. وجود سیستم تهویه هوا در اینجا ضروری نیست، چون این سوئیت‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که از شرایط جوی طبیعی بهره می‌گیرد. این هتل رتبه چهارم را از نظر مخاطبان سایت مذکور دارد که در سال گذشته رتبه‌ای به دست نیاورده بود.



5- اوشن هاوس (Ocean House): این هتل در واچ هیل، شهری در ایالت رودآیلند آمریکا قرار دارد. این هتل در سال 1868 ساخته شده و از منظره اقیانوس اطلس برخوردار است. این بنای دوره ویکتوریا که برای اشراف تسهیلات فراهم می‌کرد، سرانجام ویران شد. اما با هزینه 146 میلیون دلاری بازسازی شد و به شکوه گذشته بازگشت. در طبقه همکف این هتل رستورانی فصلی با ایوان‌هایی به سمت ساحل خصوصی قرار دارد. این هتل در رتبه‌بندی سال گذشته در جایگاه نودوپنجم قرار داشت و با رشدی قابل‌توجه در نظر مخاطبان و گردشگران، به جایگاه ششم صعود کرده است. 
 


6- رتبه ششم هتل لانگهام (The Langham): این هتل واقع در شیکاگو، جولای سال 2013 در ساختمان تمام شیشه‌ای میس فن در روهه افتتاح شد. از مواردی که به این هتل زیبایی خاصی داده است، برخورداری از منظره رودخانه شیکاگو و افق می‌باشد. صرف غذا در رستوران این هتل نیز لذت‌بخش است. رستوران این هتل که در طبقه دوم واقع است چای سفارشی و غذای سبک به همراه موسیقی زنده ارائه می‌کند. این هتل نیز در رتبه‌بندی سال گذشته حضور نداشته است.
 


7- هتل منطقه پارک ملی سینگاتا سابی سند کروگر (Singita Sabi Sand): این هتل که در آفریقای جنوبی واقع شده، در حقیقت به شکل دو کلبه ساخته شده که طراحی داخلی آن توسط طراحان آفریقایی انجام شده است. این هتل، سافاری و گردش در روستای مجاور و صرف غذا با مردم محلی را نیز جزو برنامه‌های پذیرایی از گردشگران قرار داده است. این هتل در سال گذشته در جایگاه دهم برترین هتل‌های جهان قرار گرفته بود و حالا سه پله صعود کرده است.
 


8- هتل لاندولوزی گیم رزرو (Londolozi Game Reserve): این هتل در منطقه پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی قرار گرفته است. این هتل که به صورت خانوادگی اداره می‌شود شامل پنج کلبه است در جنگلی به مساحت 42 هزار هکتار واقع شده و برای تماشای پلنگ شهرت یافته است. رتبه این هتل در سال گذشته 39 بود.
 


9- هتل اوبرویی اودیویلاس (The Oberoi Udaivilas): این هتل در اودی‌پور در هندوستان واقع شده است. این هتل این‌گونه از مسافران خود استقبال می‌کند: در فرودگاه یک ماشین به همراه راننده به استقبال آنها می‌آید، سپس به سمت یک قایق خصوصی هدایت می‌شوند و از دریاچه پیچالو عبور می‌کنند و از کنار قصر گنبدی‌شکل رو به دریاچه اودی‌پور رد و به باغ‌ها و چشمه‌های اودیویلاس وارد می‌شوند. سپس به سوئیت‌شان راهنمایی می‌شوند. از پنجره اتاق هر سوئیت منظره اودی‌پور، شهر دریاچه‌ها، قابل مشاهده است. این هتل در سال گذشته در جایگاه هشتم جهان قرار داشت و حالا یک رتبه سقوط داشته است.

 

10- تاج لیک پالاس (Taj Lake Palace): این هتل نیز در شهر اودی‌پور هند قرار دارد. این قصر مرمری 263ساله از صخره سنگی متعلق به جزیره‌اش در دریاچه پیچولا ساخته شده است. 
این هتل در سال گذشته رتبه بیست و نهم را به خود اختصاص داده بود. علاوه‌بر این جالب است هتلی که در سال گذشته رتبه نخست را به دست آورده بود، در رتبه‌بندی امسال به جایگاه 88 سقوط کرده است. 

 

این هتل موبو کمپ اند لیتل موبو کمپ نام دارد که در بوتسوانا واقع است. این هتل دو گروه چادر به شکل استخر و عرشه کشتی دارد که کاربرد اصلی آن پرنده‌نگری است. یک مسیر پیاده‌روی این چادرها را به هم متصل می‌کند. 
طبق این نظرسنجی و ارتقای جایگاه هتل‌های سنتی، به نظر می‌رسد دریافت خدمات بومی و اقامت در فضاهای طبیعی و بومی به اولویت مهمی در سفر گردشگران تبدیل شده است.