مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

۱۰ شرکت برتر مشاوره مدیریت در سال 2015

پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱ ب.ظ

دنیا در حال دگرگونی است و بیشتر مشاورین، هنوز می خواهند برای شرکت “مک کنزی” کار کنند. شرکت زبده و منحصر به فردی که به “هاروارد شرکت های مشاوره” نیز مشهور است بار دیگر رقیب بزرگ خود شرکت “باین” را شکست داد و مجدد در رده اول لیست برترین شرکت های مشاوره مدیریت آمریکا شمالی، به انتخاب وب سایت”والت” که هرساله فهرست برترین شرکت های مشاوره مدیریت را ارائه می کند، قرار گرفت.

شرکت مکنزی برای چهاردهمین سال متوالی به عنوان معتبرترین شرکت مشاوره مدیریت برگزیده شد.

چرا اعتبار برای شرکت های مشاوره مدیریت مهم است؟ قطعأ، افراد و شرکت ها برای حل و فصل نیازها و خواسته های مدیریتی و سازمانی خود سعی می کنند به معتبرترین شرکت ها رجوع کنند. از سویی دیگر، جویندگان کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی تلاش دارند تا به بهترین و معتبرترین شرکت های مشاوره مدیریت وارد شوند چرا که وجود نام هایی همچون “مک کنزی” یا “گروه مشاورین بوستون” در رزومه کاری افراد می تواند آینده شغلی و کاری آنها را دگرگون کند.

وب سایت “والت”از طریق نظر سنجی از بین ۹۰۰۰ مدیر و مشاور، از بین ۱۰۰ شرکت معرفی شده، ۱۰ شرکت برتر را انتخاب کرده است. مشاوران، به شرکت ها  در مقیاسی بین ۱ تا ۱۰ بر مبنای شاخص هایی چون اعتبار، فرهنگ شرکت، جبران خسارت، تعادل کار و زندگی و عوامل دیگر امتیاز دادند.

در رده بندی امسال، شرکت هایی نظیر “دلویت”، پرایس واترهاوس” و “اولیور وایمن” در این لیست بالا آمدند، درحالیکه “شرکت متخصصین اکسنچر” سقوط قابل توجهی از ۱۰ شرکت اول به رده بیستم این رده بندی داشت. شرکت “برایداسپن” در اولین سال شروع به کار خود، جای شرکت اکسنچر را در بین ده شرکت برتر مشاوره مدیریت گرفت. تعهد این شرکت به اثرات اجتماعی اقدامات خود، باعث بالارفتن امتیاز آن در این رده بندی شده است.

سردبیر “والت”، “فیل استات” بیان کرد که شرکت های مشاوره، برترین انتخاب فارغ التحصیلان مدارس مدیریت و بازرگانی می باشد، اما امروزه، صنایع فناوری اطلاعات، سعی در جذب بسیاری از فارغ التحصیلان نخبه رشته MBA را دارند. به همین سبب، بیشتر شرکت های مشاوره مدیریت در حال تغییر در سیستم مدیریت داخلی خود و افزایش سطح کیفیت زندگی کارکنانشان هستند و به سوی کاهش ساعات اداری ، افزایش فرصت های مسافرت، انعطاف پذیری زمانی و دورکاری حرکت کرده اند.

استات ادامه می دهد که شرکت های مشاوره، رقایت بر سر ارتقای کیفیت زندگی را شروع کرده اند و این مطلب به صورت الگویی در چند سال گذشته وجود داشته و باعث شده که بتوانند به جایگاه بهتری در رده بندی شرکت های مشاوره مدیریت دست پیدا کنند.

۱۰ شرکت برتر مشاوره مدیریت بر اساس بررسی سالانهوالتدر زیر آمده است:

  1. مک کنزی
  2. باین
  3. گروه مشاورین بوستون
  4. دلویت
  5. پرایس واترهاوس
  6. اولیور وایمن
  7. براتل
  8. کرنراستون
  9. ای. تی. کرنی
  10. برایداسپن