چهار خدمت برای مشتریان کسب و کارها
پنجشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۰۹ ق.ظ
چهار خدمت متفاوت برای مشتری را می توان مورد استفاده قرار داد:
1- خدمات قبل از فروش
خدماتی هستند که به مشتریان می دهیم تا با محصول ما آشنا شوند. مثلا اگر فروشنده گوشی موبایل هستیم، به مشتری اجازه می دهیم با گوشی مربوطه در فضایی که آماده کرده ایم کار کنند و اگر پذیرفتند، یک نمونه آکبند از آنرا می خرند.
2- خدمات حین فروش
مواردی همچون پذیرایی از مشتری و فراهم سازی امکانات رفاهی برای وی، باید در این نوع خدمت مورد توجه قرار گیرد.
3- خدمات پس از فروش
به تعهدات و گارانتی پس از فروش محصول مربوط میشود یا همان ضمانتی که در قبال خرید محصول به مشتری داده ایم.
4- خدمات بدون فروش
خدماتی است که به مشتریان بالقوه می دهیم تا در آینده مشتری ما بشوند. این موضوع هم نوعی سرمایه گذاری و بذرپاشی برای جذب مشتری می باشد.