مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

چرایی شکست کسب وکارهای نوپا

چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۰۰ ق.ظ

🌟 چرا ۹۰ درصد کسب‌وکارهای نوپا شکست می‌خورند؟

 از هر ۱۰ کسب و کار جدید، ۹ مورد به شکست منجر می‌شود. با توجه به این حقیقت آیا ریسک شروع یک کسب و کار جدید را بپذیریم؟

☑️ پاسخ : اگر بدانیم دلیل شکست کسب و کارها چیست و عوامل ایجاد ریسک را حذف یا کنترل کنیم احتمال شکست به شدت کاهش می‌یابد. برای آشنایی شما عزیزان با عوامل اصلی شکست کسب و کارها لطفا به مطالب زیر قبل از شروع کسب و کار توجه کامل داشته باشید:
 
1-  تیم نادرست

🔘افرادی که به طرح کسب و کار علاقه‌ای نداشته باشند، جایی در تیم شما ندارند. اگر افراد درستی را برای کارتان استخدام کنید کارتان پیش می‌رود. پس تیمی که بتواند نیازهای کار را برآورده کند و اهداف آن را به واقعیت برساند از ضروریات است.

 

2- برآورده نشدن نیازهای بازار و مشتریان

🔘احتمالا این بزرگ‌ترین اشتباهی است که باعث شکست استارتاپ‌ها می شود. چرخ کسب و کار با برآورده کردن نیاز بازار می‌چرخد. اگر استارتاپی نتواند به این کار بپردازد قطعا شکست می‌خورد.

 

3- فقدان طرح کسب و کار منسجم

🔘امروزه یادگرفتن برنامه‌نویسی، توسعه نرم‌افزار، طراحی وب، پویانمایی، دیجیتالی کردن کیف پول و ... کار سختی نیست. اما نوشتن طرح کسب و کار هنوز هم کار مشکلی برای کارآفرینان است و اغلب همین نیز دلیل شکست آنها می‌شود.
استارتاپ‌هایی که دوراندیشی نکنند، همه جوانب کار مانند مشتری، هزینه‌ها، درآمدها و ... را در نظر نگیرند خیلی دوام نمی‌آورند.

4-  ورود زود هنگام به بازار

🔘این دلیل، معمولا باعث شکست استارتاپ‌های تکنولوژی است. این استارتاپ‌ها ایده خوبی دارند اما قبل از اینکه مردم به محصول یا خدمت احساس نیاز کنند وارد بازار می‌شوند، از این رو با شکست مواجه می‌شوند. مثل بسیاری از محصولات مشابه آیپد که قبل از آن ساخته شده بودند ولی به دلایل مختلف مانند عدم بلوغ تکنولوژی‌های لازم برای ایجاد یک تبلت خوب، شکست خورده بودند.

 

5- کم آوردن پول

🔘یک کارآفرین باید برای پولی که دارد به شکلی برنامه‌ریزی کند که مقداری از آن پس‌انداز شود. اگر از پس‌اندازتان برای کار استفاده می‌کنید بدانید که خیلی دوام نخواهید آورد.

 

6- رقابت را نادیده گرفتن

🔘در ابتدای کار به استارتاپ ها گفته می شود بر برآورده کردن نیاز مشتری و کسب و کار خود متمرکز شوند. اما با نادیده گرفتن رقبا ممکن است خیلی زود شکست بخورند.

 

7-بازاریابی ضعیف

🔘یکی از دلایل اصلی شکست استارتاپ‌ها این است که با این که برنامه نویسی و طراحی وب را به خوبی بلد هستند اما بازاریابی کار مشکلی برای آنهاست. طرح بازاریابی دقیق و استراتژی‌های آن می تواند کسب و کار شما را رونق بخشد.

 

8- عدم شناخت خود

🔘اکثرا فکر می‌کنند با داشتن یک ایده می‌توانند کار را شروع کنند. درحالی‌که زمانی موفق می‌شوید که نقاط ضعف و قوت‌تان را به خوبی بدانید. برخی برای کارآفرینی ساخته نشدند، مقاوم نیستند یا درک درستی از سختی‌های کار ندارند از این رو با اولین چالش از کار بیرون می‌روند.

 

9- پاسخگو نبودن

🔘پاسخ ندادن به مشتری و عدم رسیدگی به شکایاتش می‌تواند منجر به شکست فرد شود.

 

10- نداشتن راهنما

🔘بهترین راهنما را برای شرکت خود پیدا کنید. کسی که این راه را رفته بهتر می تواند دست شما را گرفته و از پستی‌ها و بلندی‌ها بگذراند. از شکست‌ها درس بگیرید و در کارتان پیشرفت کنید. چه عاقلانه است که به جای درس گرفتن از شکست‌های خود، از شکست های دیگران عبرت بگیرید.

 

🇮🇷 🆔 @Drsadi ✨ #کارآفرینی 🍃