مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

هفت استراتژی ضروری برای موفقیت کار تیمی

دوشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۶، ۰۸:۰۵ ق.ظ

Image result for strategyیک تیم زمانی کارآمد و سازنده است که احساس لذت از کار کردن را در اعضای خود برانگیزاند و همه افراد از حضور در تیم راضی باشند. با انجام کارها به صورت تیمی، تولید افزایش می‌یابد و اعتماد بیشتری نیز ایجاد می‌شود و با افزایش رضایتمندی بین افراد، موفقیت و بهره‌وری نیز افزایش یافته و در نتیجه یک تیم کارآمد و سازنده به آسانی به اهداف خود دست پیدا می‌کند. حال سوال این است که چقدر کار تیمی در محیط کسب‌وکار می‌تواند سازنده باشد؟ از آنجا که انسان‌ها خودمحور هستند و موجودات خودخواهی نیز هستند و می‌خواهند حتما به موفقیت دست پیدا کنند، اگر به تیم خود متعهد شوند، این خودخواهی باعث می‌شود اعمال آنها تیم را به سمت موفقیت ببرد.

به‌طور کلی ۷ استراتژی مهمی که در موفقیت یک کار تیمی - چه به صورت سنتی و چه مجازی - بسیار تاثیرگذار خواهند بود، عبارت است از:

1) تعهد : همه انسان‌ها در تجربه‌های روزمره‌شان آموخته‌اند که اگر خود را متعهد به چیزی کنند، نیمی از راه موفقیت را طی کرده‌اند.

 

2) برقراری ارتباط

3) همکاری :  همکاری همان برقراری ارتباط است که به‌صورت روزمره آن را انجام می‌دهیم. 

 

4) تعیین نقش و احترام به آن : نقش‌ها به‌عنوان راهنما عمل می‌کنند و قوانین و تعهدات بر اساس جایگاه شغلی تعیین می‌شوند.

 

5) سازش و توافق

 

6) چالش : بهترین روش غلبه بر موانع، روش تیمی است. چالش‌ها می‌توانند انگیزه ایجاد کنند. 

 

7) مشارکت : اعضا در هر مرحله از کار به یک اندازه نقش و مسوولیت نخواهند داشت؛ با این حال یک چیز مسلم است، همه به همدیگر کمک خواهند کرد. 

 

🆔 @Drsadi ✨ #کارآفرینی 🍃