مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

سعید سعدی با سه فیلم «آرایش غلیظ»، «50 قدم آخر» و «سیزده» به عنوان پرکارترین تهیه‌کننده فجر سی و دوم شناخته شد. 


 

به گزارش خبرفیلم، تهیه کنندگان یکی از ارکان اصلی سینمای هستند و اصولا تهیه کننده مالک یک اثر است که باید بر تمام امور یک فیلم اشراف داشته باشد. امسال مانند سال های گذشته تهیه کنندگان زیادی متقاضی حضور در فیلم فجر هستند که در میان لیست نهایی جشنواره سعید سعدی با سه فیلم و  منوچهر محمدی، جواد نوروزبیگی و امیر سمواتی هر کدام با دو فیلم در صدر این فهرست قرار دارند.

 سعید سعدی

سعدی تهیه کننده فعال سینمای ایران امسال با فیلم های «50 قدم آخر» (کیومرث پوراحمد) ، «آرایش غلیظ» (حمید نعمت الله) و «سیزده» (هومن سیدی) در جشنواره حضور دارد.

سعدی از آن دسته تهیه کنندگانی است که به جوانان بها می دهد، گواه این قضیه فیلم «اینجا بدون من» ساخته بهرام توکلی بود که تحسین همگان را برداشت و حالا در این جشنواره شاهد اولین ساخته بلند هومن سیدی به نام «سیزده» هستیم و همچنین «آرایش غلیظ» که سومین اثر نعمت الله بعد از «بی پولی» و «بوتیک» به شمار می رود.

همچنین قرار است بعد از سال ها شاهد حضور فیلم جدید کیومرث پوراحمد در ژانر دفاع مقدس باشیم. فیلمی که نیمی از سرمایه آن توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تامین شده است و نیمی دیگر را سعید سعدی سرمایه گذاری کرده است.

 

 منوچهر محمدی

نام منوچهر محمدی تداعی کننده فیلم های ارزشی است، در فهرست فیلم هایی که منوچهر محمدی تهیه کرده می توان به این مفهوم دست پیدا کرد.تهیه کنندگی که همواره دغدغه سینمای ارزشی دارد نمونه این آثار «طلا و مس» (همایون اسعدیان) است.

محمدی امسال با دوفیلم «میهمان داریم» (محمد مهدی عسگرپور) و «فرشته ها می آیند» (حامد محمدی) در جشنواره حضور دارد.

وجود پرویز پرستویی می تواند برگ برنده جدیدترین اثر عسگرپور و محمدی باشد.

محمدی سال گذشته با «حوض نقاشی» (مازیار میری) در جشنواره حضور داشت.   

 

 امیر سمواتی

سمواتی سال گذشته با «دربند» (پرویز شهبازی) که تحسین منتقدان را در برداشت در جشنواره حاضر بود و همواره به عنوان تهیه کننده ثابت آثار پرویز شهبازی به شمار می رود.

سمواتی امسال با دو فیلم «با دیگران» (ناصر ضمیری) و «پنج ستاره» (مهشید افشارزاده) در جشنواره حضور دارد.

نکته قابل توجه در مورد امیر سمواتی این است که هر دو فیلمی که او تهیه کرده فیلم اولی هستند.

منتظر می مانیم ببینیم سمواتی می تواند موفقیت های «دربند» را تکرار کند.

 

 جواد نوروزبیگی

کارگردان فعال عرصه سینما و تلویزیون امسال با دو فیلم «طبقه حساس» (کمال تبریزی) و «ملبورن» (نیما جاویدی) در جشنواره حضور دارد.

فیلم سینمایی «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی هنوز در نوبت اکران است.

حضور نوروزبیگی با فیلم جدید کمال تبریزی می تواند یکی از اتفاقات مهم جشنواره باشد.

ملبورن با بازی نگار جواهریان و پیمان معادی دیگر اثر نوروزبیگی است که قرار است در بخش فیلم اولی ها در جشنواره رونمایی شود.

همچنین داریوش مهرجویی با فیلم سینمایی «اشباح» ساخته داریوش مهرجویی، جمال ساداتیان با فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» ساخته بهروز افخمی، سعید ملکان با فیلم «بیگانه» ساخته بهرام توکلی، مسعود کیمیایی با فیلم سینمایی «متروپل»، سید رضا میرکریمی با فیلم سینمایی «امروز» ، سامان سالور با فیلم سینمایی «تمشک»، مهدی رحمانی با فیلم سینمایی «برف»، روح الله برادری با فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» به کارگردانی محمد رضا اسلاملو ،مسعود جعفری جوزانی با فیلم سینمایی «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی، امیر سید زاده با فیلم «زندگی جای دیگریست» ساخته منوچهر هادی، علی اکبر ثقفی با فیلم «همه چیز برای فروش» به کارگردانی امیر حسین ثقفی و ... با یک فیلم در فجر سی و دوم  حضور دارند.