مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

برترین شرکت‌های سرمایه‌گذار جهان در ۲۰۱۷

پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۲۵ ق.ظ

💠 بزرگ‌ترین مرکز «سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی» تحت عنوان «اف‌دی‌آی اینتلیجنس» که یکی از بخش‌های خدماتی روزنامه «فایننشال تایمز» است، برترین شرکت‌های سرمایه‌گذار ۲۰۱۷ را بر مبنای تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری معرفی کرده است. 

 

💠 به گزارش این نهاد که از داده‌های بازه زمانی سپتامبر ۲۰۱۶ تا آگوست ۲۰۱۷ استفاده کرده است، شرکت لجستیک و فروش آنلاین «آمازون» برای دومین سال متوالی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار جهان انتخاب شد. در این بازه ۱۲ ماهه، شرکت «آمازون» در نقاط مختلف دنیا در ۸۷ پروژه سرمایه‌گذاری کرده است. ۴۸ درصد از این پروژه‌ها در لجستیک، توزیع و حمل‌ونقل، ۲۰ درصد از آنها نیز در زمینه فروش، بازاریابی و فعالیت‌های پشتیبانی بوده است. 

 

💠 در این رابطه یک‌سوم از سرمایه‌گذاری‌های سال ۲۰۱۷ این شرکت در کشورهای اسپانیا و فرانسه صورت گرفته است که در مجموع موجب ایجاد بیش از ۱۱۰۰ شغل شد. در سال ۲۰۱۷ بیشترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری دو منطقه اروپای غربی و خاورمیانه نیز به نام شرکت «آمازون» است.

💠 پس از «آمازون»، شرکت لوکزامبورگی «ریجس» که زمینه تامین فضاهای تجاری و اداری فعالیت دارد، با سرمایه‌گذاری در ۷۴ پروژه در جایگاه دوم برترین شرکت‌های سرمایه‌گذار سال ۲۰۱۷ جای گرفت. به گزارش «اف‌دی‌آی اینتلیجنس»، اصلی‌ترین مقصد پروژه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت منطقه غرب اروپایی با ۴۱ پروژه بوده است. منطقه آمریکای شمالی و آسیا-پاسیفیک نیز به ترتیب با ۱۴ و ۱۰ پروژه دیگر مقاصد اصلی شرکت «ریجس» برای سرمایه‌گذاری بوده‌اند. شرکت آلمانی «دویچه پست‌»‌ نیز در رتبه‌بندی برترین شرکت‌های سرمایه‌گذار ۲۰۱۷ با سرمایه‌گذاری در ۶۵ پروژه در جایگاه سوم قرار گرفت. بر اساس این گزارش، ۱۴ درصد از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی این شرکت خدمات پستی در فرانسه – در شرکت‌هایی نظیر «ای‌اچ‌ال – بوده است. این شرکت همچنین به‌عنوان برترین سرمایه‌گذار سال ۲۰۱۷ منطقه آسیا-پاسیفیک معرفی شد.

 

💠 رتبه‌بندی برترین شرکت‌های سرمایه‌گذار در سال ۲۰۱۷ که «اف‌دی‌آی اینتلیجنس» منتشر کرده، به ترتیب زیر است: آمازون (با ۸۷ پروژه)، ریجس (۷۴ پروژه)، دویچه پست (۶۵ پروژه)، هوآوی (۴۵ پروژه)، جنرال الکتریک (۴۲ پروژه)، زیمنس (۳۷ پروژه)، وی‌ورک (۳۶ پروژه)، اوراکل (۳۳ پروژه)، رابرت بوش (۳۱ پروژه)، تاتا گروپ (۲۹ پروژه). همچنین به تفکیک مناطق جهان «ریجس» برترین شرکت سرمایه‌گذار در منطقه آمریکای شمالی، «اینل» در آمریکای لاتین، «اسکانسکا» در اروپای نوظهور، «آمازون» در غرب اروپا و خاورمیانه، «دویچه پست» در آسیا-پاسیفیک و «جنرال الکتریک» در آفریقا لقب گرفت.