مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

کارآفرینی بر محور اکوسیستم و اقتصاد دانش بنیان

مهندس سعدی

رشد و توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کشور با کارآفرینی بر مبنای عامل اصلی سرمایه انسانی در اکوسیستم و ایجاد ارزش اقتصادی و اجتماعی برتر در فضای انگیزشی رقابتی کارآفرینانه و حمایت از تولید ملی دست یافتنی است. بی شک ثروت کل جامعه حاصل مجموع ثروت اقتصادی و ثروت اجتماعی است.


طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی

ابزارهای جدید برای یافتن ایده‌های ناب

شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۱۰ ق.ظ

بازارهای اینترنتی

جست‌وجو و گشت‌زنی در بازارهای اینترنتی مانند ebay یا alibaba ما را با محصولات جدید و گاه عجیب آشنا می‌سازد و ذهن را درگیر می‌کند.

بررسی سوالات و جواب‌ها در سایت yahoo answer ما را با نیازهای کاربران و راه‌‌های ممکن آشنا می‌سازد. چه بسا ایده طراحی محصول یا خدمات جدیدی برای پاسخگویی به نیاز کاربران در ذهن ما ایجاد شود. در این سایت می‌توان بازارهای گوشه (niche market) را هم پیدا کرد که یک قسمت متمرکز و قابل هدف‌گذاری بازار است. کسب‌و‌کارهایی که محصول یا خدمتی را برای بخش بسیار کوچکی از بازار ارائه می‌کنند، به دنبال بیشترین سهم در این بازار کوچک هستند.


پیگیری استارت آپ ویکند

استارت آپ ویکند یک رویداد آموزشی- تجربی (Experimental Education) در سراسر دنیا است که در سه روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌شود. در این برنامه شرکت‌کنندگان شامل برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند. با پیگیری اخبار مربوط به این رویداد می‌توان با ایده‌های مطرح شده در آن و میزان موفقیت آن بیشتر آشنا شد.


آشنایی با ایده‌های شغلی مجازی 

مطالعه ایده‌های شغلی مجازی که امروزه بسیار گسترده شده‌ا‌ند، می‌تواند به شما در یافتن ایده‌های جدید کسب و کار کمک کند. مطالعه elance.com می‌تواند کمک موثری در یافتن شغل‌های جدید باشد: در لینک زیر می‌توانید 100 شغل قابل توسعه در محیط مجازی را مشاهده کنید و با مطالعه آن می‌توان به ایده‌های جدیدی در مورد کسب‌و‌کارها و فعالیت‌هایی که می‌توان به صورت برون سپاری انجام داد دست یافت:

 

این شغل‌ها به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

• تکنولوژی: طراحی سایت، برنامه‌نویسی، مدیریت پروژه، شبکه‌های اجتماعی و...

• بازاریابی: فروش، بازاریابی، بهینه‌سازی سایت، وبلاگ‌ها و...

• سایر: برنامه‌ریزی کسب‌و‌کار، تحقیقات، نوشتن مقاله، ورود اطلاعات، تست برنامه، حمایت مدیریتی و...

مطالعه ایده‌های همکاری مجازی هم می‌تواند در یافتن ایده‌های جدید کسب‌و‌کار کمک کند. این ایده‌ها

در سایت elance.com تحت عنوان «همکار مجازی» معرفی شده‌اند. که می‌توان آنها را در پنج بخش مختلف طبقه بندی کرد:

• تحقیقات: انجام تحقیقات مختلف اعم از اعتبارسنجی مطالب، یافتن بازار، تست محصول جدید، تهیه متن سخنرانی

• ورود اطلاعات: ثبت نام در سایت‌ها، سازماندهی دفترچه تماس، ارسال مقاله

• هماهنگی‌ها: هماهنگی جلسات، ملاقات‌ها، برنامه سفر و حتی برنامه‌ریزی مراسم عروسی

• شبکه‌های اجتماعی: تهیه مطلب، مدیریت وبلاگ، مدیریت پروفایل و رزومه، مدیریت ارتباطات روزانه

• عمومی: مدیریت ایمیل‌ها، کارت پستال‌ها و هدیه‌ها، یادآوری‌ها و...


آشنایی با شرکت‌های ایده‌گرا

امروز شرکت‌ها برای حفظ خود در دنیای رقابت همواره به دنبال ایده‌های جدید هستند، از شرکت‌هایی که علاقه‌مند به یافتن ایده‌هایی ناب هستند، می‌توان به شرکت گوگل اشاره کرد. سیستم کاری و مدیریتی این شرکت پذیرای انواع ایده‌های جدید و غیرممکن است. این شرکت برای رسیدن به اهداف خود سالانه تعداد زیادی از شرکت‌های کوچک و خلاق را خریداری می‌کند. شرکت گوگل کلکسیونی از انواع محصولات و سرویس‌های مختلف است. با مرور لیست 268 تایی محصولات این شرکت می‌توان دید که اشتیاق زیادی برای استقبال از انواع ایده‌های جدید وجود دارد. به قول جورج اورول، نویسنده معروف «بعضی از ایده‌ها آنقدر احمقانه هستند که تنها آدم‌های خردمند آنها را باور می‌کنند.»

 

پی نوشت:

مجموعه «ایده تا اجرا» متشکل بر هفده نوشته گام به گام است که شامل راهنمای عملی و مرحله به مرحله‌ای است تا بتوان ایده‌های موفق را پیدا کرده یا ایده‌های خامی را که در سر دارید، پرورش داده و به آن رنگ واقعیت بدهید.