4 روش پیدا کردن زمان برای انجام کاری که دوست دارید
واکنش نشان دادن به رویدادهای ضروری و رها کردن کارهای مهم را متوقف کنید.
از طریق پیاده سازی شیوههای آزموده و به اثبات رسیده، میتوانید زمان زیادی را برای خودتان جهت مطالعه کردن، رفتن به هاکی، تماشای فیلم یا انجام هر آن چه که به شما آرامش میدهد، ایجاد نمایید.
مراحلی که میتوانید انجام دهید، عبارت است از:
1. کارهایتان را اولویت بندی کنید.
یاد بگیرید که رویدادهای مهم را در اولویت بالاتری نسبت به رویدادهای ضروری قرار دهید. بسیاری از ما، عادت داریم که به رویدادهای ضروری واکنش نشان دهیم و کارهای مهم را به زمانی دیگر موکول کنیم. به جای این که فردی واکنشی باشید، فردی کنش گرا باشید. در نهایت، وظایف مهم معمولاً نقش بیشتری در اهداف بلند مدت ما دارند. در تمام طول روز، از خود بپرسید که آیا الآن بهترین استفاده را از زمان خود میکنم؟ ممکن است تعجب کنید که این روش چقدر به شما برای انجام کارهای صحیح در زمان صحیح انگیزه میدهد.
2. از به تعویق انداختن کارها، اجتناب نمایید.
به تعویق انداختن کارها، به این معنا نیست که شما هیچ کاری انجام نمی دهید، بلکه بدین معناست که شما کارهای با اولویت پایین را قبل از کارهای با اولویت بالا، یا وظایف آسان را قبل از وظایف دشوار انجام میدهید. عادت کنید که کارها را انجام دهید و به اتمام برسانید و انرژی خود را بر مهمترین کارتان متمرکز کنید.
3. مهارتهای سازماندهی خود را بهبود بخشید.
سازماندهی، نه تنها به معنای داشتن فضای کاری مرتب میباشد، بلکه به معنای داشتن یک سیستم برنامه ریزی است. ابتدا کارهایی را که جزء مهمی از فضای کاری شما به حساب نمیآیند، به سرعت انجام دهید. سپس، روشی را برای اتمام وظایف روزانهتان اجرا کنید.
4. تقسیم وظایف کنید.
گاهی اوقات ناتوانی ما در تقسیم وظایف، ریشه در شخصیت ما دارد. در واقع، این طور فکر میکنیم که میتوانیم کار بهتری را نسبت به دیگران انجام دهیم. با این وجود، دانستن زمان محول نمودن برخی از وظایف به دیگران، میتواند بازدهی ما را بسیار افزایش دهد.